Sklepowe stacje zyskują na drogich paliwach
Jest ich tylko 155, ale rocznie sprzedają paliwa za ponad 4 miliardy złotych. Konkurencję dostrzegły już koncerny paliwowe, rozwijając sieci tanich stacji benzynowych. Najmocniej odczuwają to operatorzy niezależni, którzy prowadzą coraz mniej punktów
Sieci handlowe od dawna podkreślają, że dla nich prowadzenie stacji benzynowych to tylko jedna z usług dodatkowych, która ma przyciągnąć klientów do zrobienia właśnie u nich zakupów. Jednak już stały się poważnym graczem na rynku paliw.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego podaje, że na koniec 2011 r. sieci handlowe prowadziły 155 stacji paliw, co daje im 2,5 proc. udziału w rynku. Jednak jeśli chodzi o wartość sprzedanych paliw, ich udział jest znacznie większy i wynosi ok. 6 proc. – Stacje paliw przy sklepach w ostatnich latach rozwijają się bardzo szybko. Rękawicę rzucają im teraz PKN Orlen oraz Lotos, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta